Service Integration and Management (SIAM) Foundation Opslaan als favoriet Deel deze pagina Printen Duur 3 dagen Prijs € 1865,- 8,9 Reviews 1000+ reviews Locatie Nieuwegeinvirtueel Planning Planning ophalen... Lesvorm klassikaal Schrijf je direct in Meer informatie Brochure downloaden Steeds meer organisaties besteden IT-diensten uit aan meerdere leveranciers. Maar hoe zorg je dat alles soepel samenwerkt en de kwaliteit gewaarborgd blijft? In de cursus Service Integration and Management (SIAM) Foundation van Vijfhart leer je hoe je regie voert over een complexe IT-omgeving met verschillende interne en externe partijen. Je ontdekt hoe SIAM helpt om samenwerking te structureren, verantwoordelijkheden te verduidelijken en één samenhangende dienstverlening te creëren. Zo krijg jij grip op de regie van IT-diensten binnen jouw organisatie. Tijdens deze driedaagse cursus leer je de principes, rollen en processen van SIAM kennen en ontdek je hoe regievoering hierin centraal staat. Je leert hoe je een SIAM-ecosysteem opzet, de verschillende implementatiefases plant en de juiste governance-structuren toepast. Onderwerpen zijn onder andere het organiseren van regie in een multi-vendor omgeving, het verbinden van SIAM met frameworks zoals ITIL en DevOps, en het verminderen van risicos in geïntegreerde diensten. Ook leer je hoe je de juiste SIAM-praktijken selecteert op basis van de volwassenheid van je organisatie en hoe je de samenwerking tussen leveranciers structureel verbetert. Tijdens de cursus werk je met herkenbare scenarios en voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van IT-dienstverlening. Samen met de docent bespreek je hoe regievoering in een SIAM-omgeving wordt toegepast en hoe je knelpunten tussen verschillende leveranciers kunt oplossen. Door middel van interactieve discussies en analyse van cases leer je hoe je een effectieve regieorganisatie opzet en onderhoudt. Met aanvullende zelfstudie kun je na deze cursus opgaan voor het SIAM examen. Doel Na afloop kun je de belangrijkste SIAM-principes toepassen om regie te voeren over meerdere leveranciers en geïntegreerde IT-diensten effectief te beheren. Doelgroep Deze cursus is bedoeld voor professionals die verantwoordelijk zijn voor IT-dienstverlening in een omgeving met meerdere interne en externe leveranciers. Denk aan serviceregisseurs, leveranciersmanagers, procesmanagers, projectleiders en IT-consultants die hun regierol willen versterken. Voorkennis Er is geen voorkennis nodig.Het cursusmateriaal is in het Engels. Een goede beheersing van de Engelse taal is vereist. Persoonlijk advies? Dejan de Gooijer accountmanager T. 026 - 791 10 65 E. d.degooijer@vijfhart.nl Onderwerpen Introduction to Service Integration and Management What is SIAM? The history of SIAM The purpose of SIAM The scope of SIAM SIAM and the business strategy Value to the organization – The SIAM business case SIAM roadmap Discovery and strategy Plan and build Implement Run and improve SIAM structures Internally sourced service integrator Externally sourced service integrator Hybrid service integrator Lead supplier as service sntegrator SIAM and other practices IT Service Management Lean COBIT® DevOps® Agile SIAM roles and responsibilities Roles and the SIAM roadmap How are roles different in a SIAM ecosystem? Customer organization Service integrator Service provider Governance roles Operational roles The service desk in a SIAM ecosystem SIAM practices People practices: managing cross-functional teams Process practices: integrating processes across service providers Measurement practices: eneable and report on end to end services Technology practices: creating and tooling strategy SIAM cultural considerations Cultural change Collaboration and cooperation Cross-service provider organization Challenges and risks Building de business case Level of control and ownership Legacy contracts Commercial Challenges Security Cultural Fit Behaviours Measuring success Trust/eliminating micro management Planning & Prijs * *Een cursus met start gegarandeerd. *Een cursus met valt onder de actie Summer Academy. Alle prijzen zijn excl. BTW. Meer informatie over incompany of maatwerk Cursus: Service Integration and Management (SIAM) Foundation Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over de incompany- en maatwerkmogelijkheden van deze cursus. Fout: Contact formulier niet gevonden. Wil je meer informatie ontvangen, een vrijblijvende offerte ontvangen of een brochure van deze cursus downloaden? Vul onderstaande gegevens in en je ontvangt de brochure of informatie binnen één werkdag. Offerte aanvragen Brochure downloaden Informatie aanvragen Soort training Deze cursus op eigen locatieEen maatwerk oplossing Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden Gerelateerde cursussen Er zijn geen gerelateerde cursussen. Vervolgcursussen De cursus Exin SIAM Foundation – Examenvoucher (UK) Ervaringen ervaringen verzameld via Lucienne Groenendaal Secretarieel medewerkster "Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid." 9 Ariana Scheepers "De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer." 10 Eric Pos Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort "Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan." 9 Tags: Business & ITHybride trainingOnline cursusVirtuele training Share: Share Share Share Share
Lucienne Groenendaal Secretarieel medewerkster "Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid." 9
Ariana Scheepers "De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer." 10
Eric Pos Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort "Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan." 9