Service Integration and Management (SIAM) Foundation

Service Integration and Management (SIAM) Foundation

Een goed geïmplementeerde SIAM organisatie voorziet de organisatie van één enkel ’transparante’ end-to-end IT levering van waarde. Het integreert hiermee de IT levering zodat deze tegemoet komt aan de vraag van de IT eindgebruikersorganisatie.
Door dit te doen voor alle leveranciers verbetert een goed geïmplementeerde SIAM organisatie continu de waarde en efficiëntie van de IT waardestromen en is hij wendbaar om voortdurend te kunnen meebewegen met de veranderende vraag van de klant van de IT organisatie.

SIAM is hiermee een effectieve manier om het aanleveren van verschillende IT diensten te integreren, aan te sturen en te controleren zodat de totale IT levering aansluit bij de vraag van de organisatie.

Doel

  • Na het volgen van deze training kun je :
  • De basisprincipes en processen van SIAM die gebruikt worden in organisaties benoemen.
  • Een SIAM-ecosysteem opzetten om de middelen van de organisatie beter te organiseren.
  • Beter ondersteuning bieden tijdens een SIAM-implementatie door de belangrijkste overwegingen voor de belangrijkste processen te begrijpen.
  • Risico’s verbonden aan geïntegreerde diensten en het SIAM-ecosysteem verminderen.
  • Andere praktijken met SIAM verbinden om de dienstverlening van de organisatie te stimuleren en te verbeteren.
  • Diensten integreren door gebruik te maken van verschillende structuren die gebaseerd zijn op SIAM-praktijken en methodologie.
  • De belangrijkste fases van de SIAM-implementatie herkennen om de introductie van SIAM beter te plannen.
  • De SIAM rollen en verantwoordelijkheden in processen en de organisatie bepalen.
  • De meest geschikte SIAM-praktijken selecteren, in lijn met de omgeving en de volwassenheid van de organisatie.
  • Daarnaast is deze training een uitstekende voorbereiding op het EXIN SIAM Foundation examen.

Doelgroep

Deze SIAM Foundation training is voor professionals die werken in een omgeving die IT-dienstverlening afneemt van verschillende (interne en externe) leveranciers of die overweegt om dit te gaan doen. Niet verplicht maar wel aanbevolen is dat deelnemers beschikken over kennis van IT Service Management en IT Control toepassingen door erkende methodes zoals bijvoorbeeld ITIL en Cobit.

Voorkennis

Er is voor deze training geen specifieke voorkennis nodig, kennis van IT Servicemanagement helpt wel voor een snellere begripsvorming.

Onderwerpen

  • Service Integratie, SIAM Technologie, bijbehorende kernbegrippen, voordelen, benodigde processen om een SIAM organisatie en IT-ecosysteem te bouwen, en de relatie naar andere processtandaarden zoals ITIL en Cobit;
  • SIAM vanuit sourcing perspectief, Sourcing Governance en algemene governance-structuren, SIAM Governance; Meetwaarden, restatieanalyse en Key Performance Indicators (KPI’s);
  • Sturen op prestatie, IT-waardestromen, workflow en flow efficiency, SIAM software en data-overwegingen, de verhouding tot Lean IT, Agile, DevOps (CICD) en automatisering van IT levering en orkestratie (IT4IT);
  • De business case voor SIAM;
  • Uitdagingen, risico’s en de organisatorische verandering (Management of Change) bij het implementeren van SIAM.

Planning & Prijs

Pageloader
Alle prijzen zijn excl. BTW.
Meer informatie over incompany of maatwerk
Cursus: Service Integration and Management (SIAM) Foundation

Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over de incompany- en maatwerkmogelijkheden van deze cursus.

[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]

Wil je meer informatie ontvangen, een vrijblijvende offerte ontvangen of een brochure van deze cursus downloaden? Vul onderstaande gegevens in en je ontvangt de brochure of informatie binnen één werkdag.


    Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

      Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

        Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

        Ervaringen

        ervaringen verzameld via Logo Springtest

        Lucienne Groenendaal

        Secretarieel medewerkster

        "Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid."

        9

        Ariana Scheepers

        "De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer."

        10

        Eric Pos

        Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort

        "Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan."

        9
        De cursus is toegevoegd aan jouw favorieten.

        Jouw favorieten kun je bekijken via je profiel (deze vind je in het menu bovenaan de website).

        Kunnen wij je helpen?

        Laat jouw telefoonnummer of e-mailadres achter en wij nemen binnen 24 uur contact met je op.


        Cursus: Service Integration and Management (SIAM) Foundation


          E-mailadres

          Telefoonnummer

          Opmerking of vraag


          [honeypot verify_email]


          Meer weten

          Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over deze cursus.


          Cursus: Service Integration and Management (SIAM) Foundation

            Wij helpen je graag

            Geen tijd om ons gehele aanbod aan cursussen te bekijken? Of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag. Vul onderstaande vragen in en we nemen binnen 24 uur contact met je op.

            Service Integration and Management (SIAM) Foundation







              [honeypot verify_email]

              Onderwerpen
              Actieve filters: Wis alle filters
              Pageloader
              PRIVACY VOORWAARDEN

              Jouw persoonsgegevens worden opgenomen in onze beschermde database en worden niet aan derden verstrekt. Je stemt hiermee in dat wij jou van onze aanbiedingen op de hoogte houden. In al onze correspondentie zit een afmeldmogelijkheid