Service Integration and Management (SIAM) Foundation

Service Integration and Management (SIAM) Foundation

Klassikaal + virtueel = hybride

Staat de klassikale cursus tegelijkertijd gepland met de virtuele cursus? Dan kun je ervan uitgaan dat wij deze training hybride geven. Dit betekent dat je tussentijds kunt switchen van klassikaal naar virtueel en andersom.

Lees meer.

Algemeen

Een goed geïmplementeerde SIAM organisatie voorziet de organisatie van één enkel ‘transparante’ end-to-end IT levering van waarde. Het integreert hiermee de IT levering zodat deze tegemoet komt aan de vraag van de IT eindgebruikersorganisatie.
Door dit te doen voor alle leveranciers verbetert een goed geïmplementeerde SIAM organisatie continu de waarde en efficiëntie van de IT waardestromen en is hij wendbaar om voortdurend te kunnen meebewegen met de veranderende vraag van de klant van de IT organisatie.

SIAM is hiermee een effectieve manier om het aanleveren van verschillende IT diensten te integreren, aan te sturen en te controleren zodat de totale IT levering aansluit bij de vraag van de organisatie.

Doel

  • Na het volgen van deze training kun je :
  • De basisprincipes en processen van SIAM die gebruikt worden in organisaties benoemen.
  • Een SIAM-ecosysteem opzetten om de middelen van de organisatie beter te organiseren.
  • Beter ondersteuning bieden tijdens een SIAM-implementatie door de belangrijkste overwegingen voor de belangrijkste processen te begrijpen.
  • Risico’s verbonden aan geïntegreerde diensten en het SIAM-ecosysteem verminderen.
  • Andere praktijken met SIAM verbinden om de dienstverlening van de organisatie te stimuleren en te verbeteren.
  • Diensten integreren door gebruik te maken van verschillende structuren die gebaseerd zijn op SIAM-praktijken en methodologie.
  • De belangrijkste fases van de SIAM-implementatie herkennen om de introductie van SIAM beter te plannen.
  • De SIAM rollen en verantwoordelijkheden in processen en de organisatie bepalen.
  • De meest geschikte SIAM-praktijken selecteren, in lijn met de omgeving en de volwassenheid van de organisatie.
  • Daarnaast is deze training een uitstekende voorbereiding op het EXIN SIAM Foundation examen.

Doelgroep

Deze SIAM Foundation training is voor professionals die werken in een omgeving die IT-dienstverlening afneemt van verschillende (interne en externe) leveranciers of die overweegt om dit te gaan doen. Niet verplicht maar wel aanbevolen is dat deelnemers beschikken over kennis van IT Service Management en IT Control toepassingen door erkende methodes zoals bijvoorbeeld ITIL en Cobit.

Voorkennis

Onderstaande voorkennis is vereist:

Er is voor deze training geen specifieke voorkennis nodig, kennis van IT Servicemanagement helpt wel voor een snellere begripsvorming.

Persoonlijk advies?

Onderwerpen

  • Service Integratie, SIAM Technologie, bijbehorende kernbegrippen, voordelen, benodigde processen om een SIAM organisatie en IT-ecosysteem te bouwen, en de relatie naar andere processtandaarden zoals ITIL en Cobit;
  • SIAM vanuit sourcing perspectief, Sourcing Governance en algemene governance-structuren, SIAM Governance; Meetwaarden, restatieanalyse en Key Performance Indicators (KPI’s);
  • Sturen op prestatie, IT-waardestromen, workflow en flow efficiency, SIAM software en data-overwegingen, de verhouding tot Lean IT, Agile, DevOps (CICD) en automatisering van IT levering en orkestratie (IT4IT);
  • De business case voor SIAM;
  • Uitdagingen, risico’s en de organisatorische verandering (Management of Change) bij het implementeren van SIAM.

Planning & Prijs

Pageloader
Alle prijzen zijn excl. BTW.
Meer informatie over incompany of maatwerk
Cursus: Service Integration and Management (SIAM) Foundation

Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over de incompany- en maatwerkmogelijkheden van deze cursus.

[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]

Wil je meer informatie ontvangen, een vrijblijvende offerte ontvangen of een brochure van deze cursus downloaden? Vul onderstaande gegevens in en je ontvangt de brochure of informatie binnen één werkdag.


    Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

      Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

        Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

        Ervaringen

        ervaringen verzameld via Logo Springtest

        Lucienne Groenendaal

        Secretarieel medewerkster

        "Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid."

        9

        Ariana Scheepers

        "De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer."

        10

        Eric Pos

        Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort

        "Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan."

        9
        Betalen op later moment
        Schrijf je eerst in en betaal later op rekening of met de Groeikaart.
        8,3 gemiddeld op Springest
        Meer dan 450 cursisten deelden hun ervaring.
        Pageloader
        De cursus is toegevoegd aan jouw favorieten.

        Jouw favorieten kun je bekijken via je profiel (deze vind je in het menu bovenaan de website).

        Kunnen wij je helpen?

        Laat jouw telefoonnummer of e-mailadres achter en wij nemen binnen 24 uur contact met je op.


        Cursus: Service Integration and Management (SIAM) Foundation


          E-mailadres

          Telefoonnummer

          Opmerking of vraag


          Meer weten

          Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over deze cursus.


          Cursus: Service Integration and Management (SIAM) Foundation

            Wij helpen je graag

            Geen tijd om ons gehele aanbod aan cursussen te bekijken? Of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag. Vul onderstaande vragen in en we nemen binnen 24 uur contact met je op.

            Service Integration and Management (SIAM) Foundation







              Lesmethoden
              JIJ BENT ONS UITGANGSPUNT

              Jouw wensen en behoeften staan voor ons centraal. Iedereen leert op zijn eigen manier. Daarom hebben we zes specifieke lesmethoden ontwikkeld.

              KLASSIKALE CURSUS

              Bij de klassikale cursussen speelt de interactie met trainer en medecursisten een belangrijke rol in het leerproces. Samen behandelen we de theorie en daarna maak je zelf opdrachten. De antwoorden bespreken we klassikaal. Zo sla je de lesstof beter op en leer je van situaties en vraagstukken in andere bedrijven. Die ervaringen kun je weer doorvertalen naar je eigen organisatie.

              VIRTUEEL

              Een virtuele training is een reguliere klassikale training die je digitaal bijwoont. Je hebt hierbij de ondersteuning van een ervaren docent, krijgt alle praktijkervaring mee, alleen zit je niet in één van onze klaslokalen. Ook kan je chatten met medecursisten tijdens de training.

              Wat heb je nodig om virtueel training te kunnen volgen?

              • Een internetverbinding (voorkeur >10mbps)
              • Een actuele internetbrowser (liefst met HTML5 ondersteuning, voorkeur voor Chrome of Firefox)
              • Optioneel: een camera en/of microfoon
              • De oplossing is geschikt voor zowel Windows, MacOS als Linux
              • Het is niet nodig om een applicatie of client te installeren op jouw PC

              Hybride
              Veel van onze trainingen organiseren wij ‘hybride’. Hierbij is een deel van de cursisten fysiek in het klaslokaal aanwezig en een ander deel van de cursisten virtueel.

              PERSOONLIJK BEGELEID

              Alleen de onderdelen leren die jij wilt leren en dat in je eigen tempo. Dit omschrijft persoonlijk begeleid leren het beste. In overleg met jouw opleidingsadviseur plan je de eerste dag persoonlijke begeleiding op één van onze locaties in. Afhankelijk van jouw training krijg je geprint cursusmateriaal of toegang tot mijn.vijfhart.nl waar je theorie leest, video’s bekijkt, oefeningen, meerkeuze- en openvragen maakt die je daarna één-op-één met de trainer behandelt. Hierdoor zorgen we ervoor dat je de lesstof aan het einde van de training echt beheerst.

              VIRTUEEL PERSOONLIJK BEGELEID

              Virtueel Persoonlijk begeleid is de virtuele variant van Persoonlijk begeleid leren.

              E-LEARNING

              Je krijgt toegang tot een persoonlijke online leeromgeving met daarin al het benodigde cursusmateriaal. Een e-learning volg je waar en wanneer jij wilt én in jouw eigen tempo. Bij een deel van ons opleidingsportfolio heb je de mogelijkheid om de training in de lesmethode E-learning te volgen.

              BLENDED

              Met de juiste mix van online en offline leren is blended de lesmethode van Vijfhart. Naast de ondersteuning van een gecertificeerde en ervaren trainer, krijg je praktijkdagen op één van onze locaties en kun je met een online leeromgeving overal 24/7 leren. Aan de hand van een op maat gemaakt opleidingsplan, volg je de leerroute die past bij jouw kennisniveau en wensen. Wat, waar en wanneer leren…. jij bepaalt!

              Meer informatie
              Onderwerpen
              Actieve filters: Wis alle filters
              Pageloader
              PRIVACY VOORWAARDEN

              Jouw persoonsgegevens worden opgenomen in onze beschermde database en worden niet aan derden verstrekt. Je stemt hiermee in dat wij jou van onze aanbiedingen op de hoogte houden. In al onze correspondentie zit een afmeldmogelijkheid