ITIL®4 Foundation

Wist je dat….

…wij ook cursussen incompany of als maatwerk kunnen verzorgen. Wil je meerdere medewerkers binnen jouw organisatie opleiden? Vraag hier een vrijblijvende offerte aan.

Algemeen

ITIL is dé standaard als het gaat om IT Service Management. ITIL4 beschrijft de actuele inzichten binnen IT Service Management. Het integreert onder andere Lean, Agile, DevOps en Cloud Computing. De methode is niet meer gebaseerd op processen, maar ITIL4 ondersteunt snellere, kwaliteits- en waarde gedreven opleveringen van IT-diensten voor mensen en door organisaties heen.

ITIL® Foundation is de basiscertificering en bedoeld voor IT-professionals en overige medewerkers die meer van IT Service Management willen weten.

Tijdens de cursus maak je kennis met de basisbegrippen en hoe waarde kan worden geleverd met behulp van de principes, de theorie over het ITIL service value system (SVS), het four dimensions model, de Value chain (SVC) en de practises (v/h processen) uit de IT Infrastructure Library.
De ITIL foundation cursus bereidt je voor op het ITIL Foundation examen. Het ITIL Foundation examen is niet inbegrepen bij deze training. Indien je naast deze training ook het examen wilt afleggen bieden wij je de mogelijkheid ook het ITIL Foundation examen te boeken.

Na de training adviseren wij nog ongeveer 8-12 uur zelfstudie voordat je het Engelstalige examen gaat doen.

Doel

  • Na het volgen van deze training:
  • Begrijp je het ITIL 4 service management framework en hoe dit is meegegroeid met moderne technologie en moderne manieren van werken.
  • Ben je in staat, met aanvullende zelfstudie, om het ITIL 4 examen te doen.
  • Kun je ITIL 4 Foundation training als hulpmiddel gebruiken om toe te passen in jouw dagelijkse werk, als voorbereiding op vervolg modules en voor jouw persoonlijke ontwikkeling.

Doelgroep

Professionals die bijdragen aan het beheer, de organisatie en de optimalisatie van de activiteiten van de processen in een IT-serviceorganisatie. De doelgroep bestaat uit operationele medewerkers, teamleiders, supervisors en managers die hun IT Service Managementvaardigheden naar de nieuwste inzichten willen ontwikkelen. Daarnaast is deze training ook geschikt voor personen die al bekend zijn met vorige versies van ITIL.

Voorkennis

Onderstaande voorkennis is vereist:

Geen specifieke vooropleiding benodigd
HBO werk- en denkniveau
Basiskennis automatisering
Goede beheersing van geschreven Engels, omdat de training, het boek en het examen in ieder geval tot in de tweede helft van 2019 alleen in het Engels beschikbaar zullen zijn.

Bijzonderheden

  • Bij de training ontvang je toegang tot onze electronische leeromgeving mijn.vijfhart.nl. Hier vind je al het benodigde cursusmateriaal.
  • Het cursusmateriaal van deze cursus is veelal digitaal. Om optimaal gebruik te kunnen maken van het cursusmateriaal adviseren we je om een eigen device (laptop, tablet) mee te nemen. Dit is echter alleen een advies, geen noodzaak.
Persoonlijk advies?

Onderwerpen

  • Introduction
    • IT service management in the modern world
    • About ITIL 4
    • The structure and benefits of the ITIL 4 framework
  • Key concepts of service management
    • Value and value co-creation
    • Organizations, service providers, service consumers, and other stakeholders
    • Products and services
    • Service relationships
    • Value: outcomes, costs, and risks
  • The four dimensions of service management
    • Organizations and people
    • Information and technology
    • Partners and suppliers
    • Value streams and processes
    • External factors
  • The ITIL service value system
    • Service value system overview
    • Opportunity, demand, and value
    • The ITIL guiding principles
    • Governance
    • Service value chain
    • Continual improvement
    • Practices
  • ITIL management practices
    • General management practices
    • Service management practices
    • Technical management practices

Planning & Prijs

Loading...
  • *Een cursus met Startgarantie start gegarandeerd.
Alle prijzen zijn excl. BTW.
Meer informatie over incompany of maatwerk
Cursus: ITIL®4 Foundation

Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over de incompany- en maatwerkmogelijkheden van deze cursus.

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Wil je meer informatie ontvangen, een vrijblijvende offerte ontvangen of een brochure van deze cursus downloaden? Vul onderstaande gegevens in en je ontvangt de brochure of informatie binnen één werkdag.


Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

Ervaringen

ervaringen verzameld via

Lucienne Groenendaal

Secretarieel medewerkster

"Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid."

9

Ariana Scheepers

"De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer."

10

Eric Pos

Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort

"Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan."

9
Betalen op later moment
Schrijf je eerst in en betaal later op rekening of met de Groeikaart.
8,3 gemiddeld op Springest
Meer dan 450 cursisten deelden hun ervaring.
Loading...
De cursus is toegevoegd aan jouw favorieten.

Jouw favorieten kun je bekijken via je profiel (deze vind je in het menu bovenaan de website).

Kunnen wij je helpen?

Laat jouw telefoonnummer of e-mailadres achter en wij nemen binnen 24 uur contact met je op.


Cursus: ITIL®4 Foundation


E-mailadres

Telefoonnummer

Opmerking of vraag


Meer weten

Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over deze cursus.


Cursus: ITIL®4 Foundation

Wij helpen je graag

Geen tijd om ons gehele aanbod aan cursussen te bekijken? Of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag. Vul onderstaande vragen in en we nemen binnen 24 uur contact met je op.

ITIL®4 Foundation







Onderwerpen
Actieve filters: Wis alle filters
Loading...
PRIVACY VOORWAARDEN

Jouw persoonsgegevens worden opgenomen in onze beschermde database en worden niet aan derden verstrekt. Je stemt hiermee in dat wij jou van onze aanbiedingen op de hoogte houden. In al onze correspondentie zit een afmeldmogelijkheid