ITIL® Service Lifecycle: Service Strategy incl. examen (Partnercursus) Opslaan als favoriet Deel deze pagina Printen Deze Partnercursus cursus hebben we niet meer in ons assortiment maar nog wel andere cursussen, bijvoorbeeld: De cursus De cursus Certified Data Center Facilities Operations Specialist – CDFOS® (incl. examen) De cursus Certified Datacenter Specialist – CDCS® (exam incl.) (English) Kunnen wij je helpen? Neem contact met mij op Ik neem zelf contact op Deze cursus zal ingaan op de algemene concepten, processen, strategieën en methoden die in verband staan met de Service Strategy fase van de Service Lifecycle. In de cursus zal worden besproken hoe men de activiteiten en technieken binnen het Service Strategy stadium kan beheren. Op de details van elk ondersteunend proces zal verder niet worden ingegaan. Deze cursus maakt gebruik van een boeiende, op case study-gebaseerde, aanpak voor het leren van de kerndisciplines van de ITIL best practices. Ook wordt er gezorgd dat u voldoende kennis en vaardigheden opdoet om te slagen voor het bijbehorende examen. Na afloop van de cursus wordt op de laatste dag aansluitend het officiële APMG examen afgenomen. De prijs van het examen is inbegrepen in de cursusprijs. Het behalen van het ITIL Service Strategy examen levert u 3 credits op. Na het behalen van het examen ontvangt u het certificaat digitaal. Doel Het belang van Service Management en het doel, de uitgangspunten en de principes van Service Strategy. De interactie tussen de (Service Strategy) processen. De subprocessen, activiteiten, methodes en functies die gebruikt worden in elk van de Service Strategy processen. De rollen en verantwoordelijkheden binnen Service Strategy en de activiteiten en functies waarmee operational excellence kan worden bereikt. Het bepalen van de Service Strategy performance. De technologie en implementatie-eisen die Service Strategy processen ondersteunen. De uitdagingen, kritische succes factoren en risico’s van Service Strategy. Doelgroep IT-personeel op het gebied van operations, management en techniek, dat meer informatie nodig heeft over ITIL best practices. Iedereen die verantwoordelijk is voor het managen, implementeren of consulten van ITIL processen binnen de, of in combinatie met, IT. Voorkennis Minimaal twee jaar relevante werkervaring Persoonlijk advies? Fabian Klostermann accountmanager T. 026 - 791 15 57 E. f.klostermann@vijfhart.nl Onderwerpen 1. Introductie en Service Strategy principes 2. Het definieren van diensten en marktmogelijkheden 3. Het uitvoeren van strategische analyses 4. Financieel Management 5. Business Relationship Management 6. Service Portfolio Management 7. Het managen van de vraag (van de klant) 8. De drijvende strategie door de Service Lifecycle 9. Kritische succes factoren en risico’s Planning & Prijs Gerelateerde cursussen Certified Data Center Facilities Operations Specialist – CDFOS® (incl. examen) Certified Datacenter Specialist – CDCS® (exam incl.) (English) Ervaringen ervaringen verzameld via Lucienne Groenendaal Secretarieel medewerkster "Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid." 9 Ariana Scheepers "De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer." 10 Eric Pos Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort "Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan." 9 Share: Share Share Share Share
Lucienne Groenendaal Secretarieel medewerkster "Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid." 9
Ariana Scheepers "De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer." 10
Eric Pos Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort "Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan." 9