ITIL Service Lifecycle: Service Operation incl examen

ITIL Service Lifecycle: Service Operation incl examen(Partnercursus)

Algemeen

Deze cursus zal ingaan op de algemene concepten, processen, strategieen en methoden die in verband staan met de Service Operation fase van de Service Lifecycle. U zult zich richten op het doel van Service Operation, de uitgangspunten, processen, activiteiten, functies, technologie en de uitvoering.
De cursus maakt gebruik van een boeiende, op case study-gebaseerde, aanpak voor het leren van de kerndisciplines van de ITIL “best practices”. Ook wordt er gezorgd dat u voldoende kennis en vaardigheden opdoet om te slagen voor het bijbehorende examen.
De belangrijkste proces-aandachtsgebieden van deze cursus zijn:
Incident Management
Problem Management
Request Fulfillment en Access Management
De belangrijkste functie-aandachtsgebieden van deze cursus zijn:
Service Desk
Technical Management
IT Operations Management
Application Management

Doel

  • In deze cursus zal een cursist de volgende dingen leren:
  • Het belang van Service Management en het doel, de uitgangspunten en de principes van Service Operation.
  • De samenwerking tussen de Service Operation processen en de Service Lifecycle processen.
  • De subprocessen, activiteiten, methodes en functies die gebruikt worden in elk van de Service Operation processen.
  • De rollen en verantwoordelijkheden binnen Service Operation en de activiteiten en functies waarmee operational excellence kan worden bereikt.
  • Het bepalen van de Service Operation performance.
  • De technologie en implementatie-eisen die Service Operation processen ondersteunen.
  • De uitdagingen, kritische succes factoren en risico’s van Service Operation.

Doelgroep

IT-personeel op het gebied van operations, management en techniek, dat meer informatie nodig heeft over ITIL best practices.
Iedereen die verantwoordelijk is voor het managen, implementeren of consulten van ITIL processen binnen de, of in combinatie met, IT.

Voorkennis

Onderstaande voorkennis is vereist:

ITIL®v3 Foundation inclusief Examenvoucher of vergelijkbare kennis.
ITIL Foundation certificatie (ILFN)
Minimaal twee jaar relevante werkervaring

Persoonlijk advies?

Onderwerpen

  • 1. Introductie
  • 2. Service Operation principes
  • 3. Service Operation processen
  • 4. Veelvoorkomende Service Operation activiteiten
  • 5. Organizing Service Operation
  • 6. Het bepalen van de juiste technologie
  • 7.De implementatie
  • 8. Uitdagingen, kritische succes factoren en risico’s

Planning & Prijs

Ervaringen

ervaringen verzameld via Logo Springtest

Lucienne Groenendaal

Secretarieel medewerkster

"Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid."

9

Ariana Scheepers

"De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer."

10

Eric Pos

Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort

"Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan."

9
Betalen op later moment
Schrijf je eerst in en betaal later op rekening of met de Groeikaart.
8,3 gemiddeld op Springest
Meer dan 450 cursisten deelden hun ervaring.
Pageloader
De cursus is toegevoegd aan jouw favorieten.

Jouw favorieten kun je bekijken via je profiel (deze vind je in het menu bovenaan de website).

Kunnen wij je helpen?

Laat jouw telefoonnummer of e-mailadres achter en wij nemen binnen 24 uur contact met je op.


Cursus: ITIL Service Lifecycle: Service Operation incl examen


E-mailadres

Telefoonnummer

Opmerking of vraag


Meer weten

Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over deze cursus.


Cursus: ITIL Service Lifecycle: Service Operation incl examen

Wij helpen je graag

Geen tijd om ons gehele aanbod aan cursussen te bekijken? Of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag. Vul onderstaande vragen in en we nemen binnen 24 uur contact met je op.

ITIL Service Lifecycle: Service Operation incl examen







Lesmethoden

Jij  bent ons uitgangspunt

Jouw wensen en behoeften staan voor ons centraal. Iedereen groeit op zijn eigen manier. Daarom hebben we drie specifieke lesmethoden ontwikkeld.

Klassikale cursus
Bij de klassikale cursussen speelt de interactie met trainer en medecursisten een belangrijke rol in het leerproces. Samen behandelen we de theorie en daarna maak je zelf opdrachten. De antwoorden bespreken we klassikaal. Zo sla je de lesstof beter op en leer je van situaties en vraagstukken in andere bedrijven. Die ervaringen kun je weer doorvertalen naar je eigen organisatie.

Persoonlijk begeleid
Jij kiest je onderdelen en leert in je eigen tempo. Dit omschrijft persoonlijk begeleid leren het beste. Je behandelt de lesstof zelf op één van onze locaties. Zo kies je alleen de stof die je persoonlijk nodig hebt. Je kennis en de gewenste competenties zijn hierbij de uitgangspunten. Tijdens de cursus beantwoord je meerkeuze- en open vragen. Daarna neem je deze één-op-één door met de trainer. Zo zorgen we ervoor dat je de lesstof aan het einde van de cursus echt beheerst.

BLENDED

Met de juiste mix van online en offline leren is blended de lesmethode van Vijfhart. Naast de ondersteuning van een gecertificeerde en ervaren trainer, krijg je praktijkdagen op één van onze locaties en kun je met een online leeromgeving overal 24/7 leren. Aan de hand van een op maat gemaakt opleidingsplan, volg je de leerroute die past bij jouw kennisniveau en wensen. Wat, waar en wanneer leren…. jij bepaalt!

VIRTUEEL

Een virtuele training is een reguliere klassikale training die je digitaal bijwoont. Je hebt hierbij de ondersteuning van een ervaren docent, krijgt alle praktijkervaring mee, alleen zit je niet in één van onze klaslokalen. Ook kan je chatten met medecursisten tijdens de training.

Wat heb je nodig om virtueel training te kunnen volgen?

  • Een internetverbinding (voorkeur >10mbps)
  • Een actuele internetbrowser (liefst met HTML5 ondersteuning, voorkeur voor Chrome of Firefox)
  • Optioneel: een camera en/of microfoon
  • De oplossing is geschikt voor zowel Windows, MacOS als Linux
  • Het is niet nodig om een applicatie of client te installeren op jouw PC
Meer informatie
Onderwerpen
Actieve filters: Wis alle filters
Pageloader
PRIVACY VOORWAARDEN

Jouw persoonsgegevens worden opgenomen in onze beschermde database en worden niet aan derden verstrekt. Je stemt hiermee in dat wij jou van onze aanbiedingen op de hoogte houden. In al onze correspondentie zit een afmeldmogelijkheid