ITIL is dé standaard als het gaat om IT Service Management. ITIL4 beschrijft de actuele inzichten binnen IT Service Management. Het integreert onder andere Lean, Agile, DevOps en Cloud Computing. De methode is niet meer gebaseerd op processen, maar ITIL4 ondersteunt snellere, kwaliteits- en waarde gedreven opleveringen van IT-diensten voor mensen en door organisaties heen.
ITIL® Foundation is de basiscertificering en bedoeld voor IT-professionals en overige medewerkers die meer van IT Service Management willen weten.
Tijdens de cursus maak je kennis met de basisbegrippen en hoe waarde kan worden geleverd met behulp van de principes, de theorie over het ITIL service value system (SVS), het four dimensions model, de Servicewaardeketen (Service Value Chain) en de practises (v/h processen) uit de IT Infrastructure Library.
Deze ITIL®4 Foundation training bereidt je voor op het ITIL®4 Foundation examen. Het examen zelf is echter geen onderdeel van de training. Je ontvangt een examenvoucher waarmee je binnen 6 maanden op een zelf te kiezen tijdstip en locatie – thuis of op je werk – online examen kan doen. Wil je graag direct aansluitend examen doen? Kies dan voor de ITIL®4 Foundation inclusief examentraining en examen
Na de training adviseren wij nog ongeveer 8-12 uur zelfstudie voordat je het Nederlandstalige examen gaat doen.