ITIL® Service Lifecycle: Service Strategy

ITIL® Service Lifecycle: Service Strategy(Partnercursus)

Wist je dat….

Vijfhart is verkozen tot opleider van het jaar door Computable

Algemeen

Deze cursus zal ingaan op de algemene concepten, processen, strategieën en methoden die in verband staan met de Service Strategy fase van de Service Lifecycle. In de cursus zal worden besproken hoe men de activiteiten en technieken binnen het Service Strategy stadium kan beheren. Op de details van elk ondersteunend proces zal verder niet worden ingegaan.

Deze cursus maakt gebruik van een boeiende, op case study-gebaseerde, aanpak voor het leren van de kerndisciplines van de ITIL best practices. Ook wordt er gezorgd dat u voldoende kennis en vaardigheden opdoet om te slagen voor het bijbehorende examen.

Na afloop van de cursus wordt u de mogelijkheid aangeboden om het officiële APMG/EXIN examen te maken. Echter is dit optioneel en indien u dit examen wilt maken dient u dit aan te geven bij uw boeking.

Het behalen van het ITIL Service Strategy examen levert u 3 credits op. Na het behalen van het examen ontvangt u het certificaat digitaal.

Doel

  • Het belang van Service Management en het doel, de uitgangspunten en de principes van Service Strategy.
  • De interactie tussen de (Service Strategy) processen.
  • De subprocessen, activiteiten, methodes en functies die gebruikt worden in elk van de Service Strategy processen.
  • De rollen en verantwoordelijkheden binnen Service Strategy en de activiteiten en functies waarmee operational excellence kan worden bereikt.
  • Het bepalen van de Service Strategy performance.
  • De technologie en implementatie-eisen die Service Strategy processen ondersteunen.
  • De uitdagingen, kritische succes factoren en risico’s van Service Strategy.

Doelgroep

IT-personeel op het gebied van operations, management en techniek, dat meer informatie nodig heeft over ITIL best practices.
Iedereen die verantwoordelijk is voor het managen, implementeren of consulten van ITIL processen binnen de, of in combinatie met, IT.

Voorkennis

Onderstaande voorkennis is vereist:

ITIL® Foundation of vergelijkbare kennis.
Minimaal twee jaar relevante werkervaring

Persoonlijk advies?

Onderwerpen

  • 1. Introductie en Service Strategy principes
  • 2. Het definieren van diensten en marktmogelijkheden
  • 3. Het uitvoeren van strategische analyses
  • 4. Financieel Management
  • 5. Business Relationship Management
  • 6. Service Portfolio Management
  • 7. Het managen van de vraag (van de klant)
  • 8. De drijvende strategie door de Service Lifecycle
  • 9. Kritische succes factoren en risico’s

Planning & Prijs

Pageloader
Alle prijzen zijn excl. BTW.
Meer informatie over incompany of maatwerk
Cursus: ITIL® Service Lifecycle: Service Strategy

Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over de incompany- en maatwerkmogelijkheden van deze cursus.

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Wil je meer informatie ontvangen, een vrijblijvende offerte ontvangen of een brochure van deze cursus downloaden? Vul onderstaande gegevens in en je ontvangt de brochure of informatie binnen één werkdag.


Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

Ervaringen

ervaringen verzameld via Logo Springtest

Lucienne Groenendaal

Secretarieel medewerkster

"Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid."

9

Ariana Scheepers

"De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer."

10

Eric Pos

Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort

"Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan."

9
Betalen op later moment
Schrijf je eerst in en betaal later op rekening of met de Groeikaart.
8,3 gemiddeld op Springest
Meer dan 450 cursisten deelden hun ervaring.
Pageloader
De cursus is toegevoegd aan jouw favorieten.

Jouw favorieten kun je bekijken via je profiel (deze vind je in het menu bovenaan de website).

Kunnen wij je helpen?

Laat jouw telefoonnummer of e-mailadres achter en wij nemen binnen 24 uur contact met je op.


Cursus: ITIL® Service Lifecycle: Service Strategy


E-mailadres

Telefoonnummer

Opmerking of vraag


Meer weten

Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over deze cursus.


Cursus: ITIL® Service Lifecycle: Service Strategy

Wij helpen je graag

Geen tijd om ons gehele aanbod aan cursussen te bekijken? Of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag. Vul onderstaande vragen in en we nemen binnen 24 uur contact met je op.

ITIL® Service Lifecycle: Service Strategy







Onderwerpen
Actieve filters: Wis alle filters
Pageloader
PRIVACY VOORWAARDEN

Jouw persoonsgegevens worden opgenomen in onze beschermde database en worden niet aan derden verstrekt. Je stemt hiermee in dat wij jou van onze aanbiedingen op de hoogte houden. In al onze correspondentie zit een afmeldmogelijkheid