ITIL® 4 Strategist Direct, Plan, Improve inclusief Examenvoucher (Partnercursus) Opslaan als favoriet Deel deze pagina Printen Deze Partnercursus cursus hebben we niet meer in ons assortiment maar nog wel andere cursussen, bijvoorbeeld: De cursus ITIL®4 Foundation (met examenvoucher) De cursus De cursus ITIL®4 Foundation (with exam voucher) (English) De cursus ITIL® 4 Foundation e-learning (with exam voucher) (English) De cursus ITIL4 Managing Professional Fast Track De cursus ITIL4 Strategic Leader Fast Track (met examen vouchers) Kunnen wij je helpen? Neem contact met mij op Ik neem zelf contact op Deze 3-daagse ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan, Improve (DPI) training biedt IT leiders, praktijkmensen en ondersteunend personeel de praktische vaardigheden welke nodig zijn om een ‘lerende en verbeterende’ IT organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting. Deze cursus biedt praktijkmensen een praktische en strategische methode voor het plannen en leveren van voortdurende verbetering met de nodige wendbaarheid. De training is gebaseerd op het ITIL® 4 best practice servicewaardesysteem dat is opgenomen in de nieuwste 2019 richtlijnen. Doel Na het volgen van deze cursus : Begrijp je de belangrijkste concepten van Direct, Plan & Improve Begrijp je de reikwijdte van wat er moet worden gestuurd en/of gepland, en weet hoe de belangrijkste principes en methoden van richting en planning in die context moeten worden gebruikt Begrijp je de rol van governance, risk en compliance (GRC) en weet je hoe je de principes en methoden kunt integreren in het servicewaardesysteem Begrijp en weet je hoe je de belangrijkste principes en methoden van continue verbetering kunt gebruiken voor alle soorten verbeteringen Begrijp en weet je hoe je de belangrijkste principes en methoden van communicatie en organisatieveranderingsbeheer kunt gebruiken voor richting, planning en verbetering Begrijp en weet je hoe je de belangrijkste principes en methoden van meten en rapporteren kunt gebruiken in richting, planning en verbetering Begrijp en weet je hoe je waardestromen en practices kunt sturen, plannen en verbeteren Doelgroep ITIL 4 Strategist Direct, Plan and Improve is gericht op managers van alle niveaus die betrokken zijn bij het vormgeven van richting en strategie of het ontwikkelen van een continu verbeterend team. De training bestrijkt zowel praktische als strategische elementen. Voorkennis Je dient in het bezit te zijn van het ITIL4 Foundation certificaat. Persoonlijk advies? Dejan de Gooijer accountmanager T. 026 - 791 10 65 E. d.degooijer@vijfhart.nl Onderwerpen Inleiding Waarom richting, planning en verbetering belangrijk zijn Richting Planning Verbetering De rol van meten en rapporteren Aansturen, plannen en verbeteren van de ITIL SVS De leidende principes toepassen Waarde, resultaten, kosten en risico’s direct, plannen en verbeteren Richting, planning en verbetering voor iedereen Strategie en richting Strategiebeheer De structuren en methoden definiëren die worden gebruikt om gedrag te sturen en beslissingen te nemen De rol van risicomanagement bij sturing, planning en verbetering Portfolio management: een belangrijke besluitvormingspraktijk Aansturing via governance, risk en compliance Beoordeling en planning Basisprincipes van beoordeling Basisprincipes van plannen Inleiding tot het in kaart brengen van waardestromen Meting en rapportage Basisprincipes van meten en rapporteren Soorten maatregelen Meting en de vier dimensies Meting van producten en diensten Continue verbeteren Creëren van een continue verbetercultuur Continue verbeteren van de servicewaardeketen en -praktijken Continue verbeteren in organisaties Het continue verbeteringsmodel Meting en rapportage gebruiken voor continue verbetering Communicatie en organisatieveranderingsmanagement Basisprincipes van effectieve communicatie Identificeren van en communiceren met stakeholders Basisprincipes van OCM Een servicewaardesysteem ontwikkelen De leidende principes aannemen Centre of excellence voor servicemanagement De vier dimensies van servicemanagement in de SVS Het samenbrengen Modern leiderschap De leidende principes gebruiken voor sturing, planning en verbetering. Planning & Prijs Gerelateerde cursussen ITIL®4 Foundation (met examenvoucher) ITIL®4 Foundation (with exam voucher) (English) ITIL® 4 Foundation e-learning (with exam voucher) (English) ITIL4 Managing Professional Fast Track ITIL4 Strategic Leader Fast Track (met examen vouchers) Ervaringen ervaringen verzameld via Lucienne Groenendaal Secretarieel medewerkster "Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid." 9 Ariana Scheepers "De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer." 10 Eric Pos Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort "Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan." 9 Share: Share Share Share Share
Lucienne Groenendaal Secretarieel medewerkster "Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid." 9
Ariana Scheepers "De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer." 10
Eric Pos Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort "Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan." 9