ITIL® 4 Strategist Direct, Plan, Improve inclusief Examenvoucher

ITIL® 4 Strategist Direct, Plan, Improve inclusief Examenvoucher (Partnercursus)

Deze 3-daagse ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan, Improve (DPI) training biedt IT leiders, praktijkmensen en ondersteunend personeel de praktische vaardigheden welke nodig zijn om een ‘lerende en verbeterende’ IT organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting. Deze cursus biedt praktijkmensen een praktische en strategische methode voor het plannen en leveren van voortdurende verbetering met de nodige wendbaarheid. De training is gebaseerd op het ITIL® 4 best practice servicewaardesysteem dat is opgenomen in de nieuwste 2019 richtlijnen.

Doel

  • Na het volgen van deze cursus :
  • Begrijp je de belangrijkste concepten van Direct, Plan & Improve
  • Begrijp je de reikwijdte van wat er moet worden gestuurd en/of gepland, en weet hoe de belangrijkste principes en methoden van richting en planning in die context moeten worden gebruikt
  • Begrijp je de rol van governance, risk en compliance (GRC) en weet je hoe je de principes en methoden kunt integreren in het servicewaardesysteem
  • Begrijp en weet je hoe je de belangrijkste principes en methoden van continue verbetering kunt gebruiken voor alle soorten verbeteringen
  • Begrijp en weet je hoe je de belangrijkste principes en methoden van communicatie en organisatieveranderingsbeheer kunt gebruiken voor richting, planning en verbetering
  • Begrijp en weet je hoe je de belangrijkste principes en methoden van meten en rapporteren kunt gebruiken in richting, planning en verbetering
  • Begrijp en weet je hoe je waardestromen en practices kunt sturen, plannen en verbeteren

Doelgroep

ITIL 4 Strategist Direct, Plan and Improve is gericht op managers van alle niveaus die betrokken zijn bij het vormgeven van richting en strategie of het ontwikkelen van een continu verbeterend team. De training bestrijkt zowel praktische als strategische elementen.

Voorkennis

Je dient in het bezit te zijn van het ITIL4 Foundation certificaat.

Onderwerpen

  • Inleiding
    • Waarom richting, planning en verbetering belangrijk zijn
    • Richting
    • Planning
    • Verbetering
    • De rol van meten en rapporteren
    • Aansturen, plannen en verbeteren van de ITIL SVS
    • De leidende principes toepassen
    • Waarde, resultaten, kosten en risico’s direct, plannen en verbeteren
    • Richting, planning en verbetering voor iedereen
  • Strategie en richting
    • Strategiebeheer
    • De structuren en methoden definiëren die worden gebruikt om gedrag te sturen en beslissingen te nemen
    • De rol van risicomanagement bij sturing, planning en verbetering
    • Portfolio management: een belangrijke besluitvormingspraktijk
    • Aansturing via governance, risk en compliance
  • Beoordeling en planning
    • Basisprincipes van beoordeling
    • Basisprincipes van plannen
    • Inleiding tot het in kaart brengen van waardestromen
  • Meting en rapportage
    • Basisprincipes van meten en rapporteren
    • Soorten maatregelen
    • Meting en de vier dimensies
    • Meting van producten en diensten
  • Continue verbeteren
    • Creëren van een continue verbetercultuur
    • Continue verbeteren van de servicewaardeketen en -praktijken
    • Continue verbeteren in organisaties
    • Het continue verbeteringsmodel
    • Meting en rapportage gebruiken voor continue verbetering
  • Communicatie en organisatieveranderingsmanagement
    • Basisprincipes van effectieve communicatie
    • Identificeren van en communiceren met stakeholders
    • Basisprincipes van OCM
  • Een servicewaardesysteem ontwikkelen
    • De leidende principes aannemen
    • Centre of excellence voor servicemanagement
    • De vier dimensies van servicemanagement in de SVS
  • Het samenbrengen
    • Modern leiderschap
    • De leidende principes gebruiken voor sturing, planning en verbetering.

Planning & Prijs

Ervaringen

ervaringen verzameld via Logo Springtest

Lucienne Groenendaal

Secretarieel medewerkster

"Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid."

9

Ariana Scheepers

"De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer."

10

Eric Pos

Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort

"Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan."

9
De cursus is toegevoegd aan jouw favorieten.

Jouw favorieten kun je bekijken via je profiel (deze vind je in het menu bovenaan de website).

Kunnen wij je helpen?

Laat jouw telefoonnummer of e-mailadres achter en wij nemen binnen 24 uur contact met je op.


Cursus: ITIL® 4 Strategist Direct, Plan, Improve inclusief Examenvoucher


    E-mailadres

    Telefoonnummer

    Opmerking of vraag


    Meer weten

    Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over deze cursus.


    Cursus: ITIL® 4 Strategist Direct, Plan, Improve inclusief Examenvoucher

      Wij helpen je graag

      Geen tijd om ons gehele aanbod aan cursussen te bekijken? Of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag. Vul onderstaande vragen in en we nemen binnen 24 uur contact met je op.

      ITIL® 4 Strategist Direct, Plan, Improve inclusief Examenvoucher







        Onderwerpen
        Actieve filters: Wis alle filters
        Pageloader
        PRIVACY VOORWAARDEN

        Jouw persoonsgegevens worden opgenomen in onze beschermde database en worden niet aan derden verstrekt. Je stemt hiermee in dat wij jou van onze aanbiedingen op de hoogte houden. In al onze correspondentie zit een afmeldmogelijkheid