ITIL Capability: Operational Support and Analysis

ITIL Capability: Operational Support and Analysis (Partnercursus)

Deze cursus dompelt je onder in de praktische aspecten van de ITIL Service Lifecycle en de processen die samenhangen met de Operational Support en Analyse van de diensten & dienstverlening. De nadruk van deze cursus ligt in eerste instantie op het operationele niveau van procesactiviteiten en ondersteunende methoden. Daarnaast ligt de focus op de verschillende benaderingen om deze processen uit te voeren in een praktische, hands-on leeromgeving.
Deze cursus maakt gebruik van een boeiende, op case study-gebaseerde, aanpak voor het leren van de kerndisciplines van de ITIL “best practices”. Ook wordt er gezorgd dat u voldoende kennis en vaardigheden opdoet om te slagen voor het bijbehorende examen.
De belangrijkste proces- en functieaandachtsgebieden van deze cursus zijn onder meer:
Event Management Process;
Incident Management Process;
Demand Fulfillment Process;
Problem Management Process;
Access Management Process;
Service Desk, Technical Management;
IT Operations Management;
Application Management

Doel

  • In deze cursus zal een cursist de volgende dingen leren:
  • Het belang van Service Management en het doel, de uitgangspunten en de principes van Operational Support and Analysis.
  • Het belang van Operational Support and Analysis tijdens het verlenen van diensten
  • De interactie tussen de Operational Support and Analysis processen en de Service Lifecycle processen.
  • De subprocessen, activiteiten, methodes en functies die gebruikt worden in elk van de Operational Support and Analysis processen.
  • De rollen en verantwoordelijkheden binnen Operational Support and Analysis en de activiteiten en functies waarmee operational excellence kan worden bereikt.
  • Het bepalen van de Operational Support and Analysis performance.
  • Het belang van IT Security en de bijdrage hiervan aan ITIL Operational Support and Analysis
  • De implementatie-eisen die Operational Support and Analysis processen ondersteunen.
  • De uitdagingen, kritische succes factoren en risico’s van Operational Support and Analysis.

Doelgroep

IT-personeel op het gebied van activiteiten, management en techniek, dat meer informatie nodig heeft over ITIL best practices.
Iedereen die verantwoordelijk is voor het managen, implementeren of consulten van ITIL processen binnen de, of in combinatie met, IT.

Voorkennis

ITIL Foundation certificatie (ILFN)
Twee tot vier jaar relevante werkervaring

Onderwerpen

  • 1. Introductie
  • 2. Event Management
  • 3. Incident Management
  • 4. Request Fulfillment
  • 5. Problem Management
  • 6. Access Management
  • 7. Service Desk
  • 8. Functions
  • 9. Technologie en implementatie overwegingen

Planning & Prijs

Ervaringen

ervaringen verzameld via Logo Springtest

Lucienne Groenendaal

Secretarieel medewerkster

"Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid."

9

Ariana Scheepers

"De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer."

10

Eric Pos

Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort

"Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan."

9
De cursus is toegevoegd aan jouw favorieten.

Jouw favorieten kun je bekijken via je profiel (deze vind je in het menu bovenaan de website).

Kunnen wij je helpen?

Laat jouw telefoonnummer of e-mailadres achter en wij nemen binnen 24 uur contact met je op.


Cursus: ITIL Capability: Operational Support and Analysis


    E-mailadres

    Telefoonnummer

    Opmerking of vraag


    Meer weten

    Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over deze cursus.


    Cursus: ITIL Capability: Operational Support and Analysis

      Wij helpen je graag

      Geen tijd om ons gehele aanbod aan cursussen te bekijken? Of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag. Vul onderstaande vragen in en we nemen binnen 24 uur contact met je op.

      ITIL Capability: Operational Support and Analysis







        Onderwerpen
        Actieve filters: Wis alle filters
        Pageloader
        PRIVACY VOORWAARDEN

        Jouw persoonsgegevens worden opgenomen in onze beschermde database en worden niet aan derden verstrekt. Je stemt hiermee in dat wij jou van onze aanbiedingen op de hoogte houden. In al onze correspondentie zit een afmeldmogelijkheid