ITIL®4 Foundation (English Course)

ITIL®4 Foundation (English Course)

Wist je dat….

Vijfhart is verkozen tot opleider van het jaar door Computable

Algemeen

ITIL is the standard for IT Service Management. ITIL4 describes the actual insights in IT Service Management. Among others it integrates Lean, Agile, DevOps and Cloud Computing. The method is no longer based on processes, but ITIL4 supports faster, quality and value driven deliveries of IT services for people and throughout organizations

ITIL® Foundation is the base certification and meant for IT-professionals and other employees who want to know more about IT Service Management.

During the course you learn the basics and how value can be delivered using the Principles, the theory of the ITIL service value system (SVS), the four dimensions model, the Service Value Chain (SVC) and the Practices (like processes) from the IT Infrastructure Library (V3).
The ITIL Foundation course prepares you for the ITIL Foundation exam. The ITIL Foundation exam is not included in this training. If you’d also want to take the exam, apart from the course, we also offer you the opportunity to also book the exam.

Before taking the exam, we advise approximately 8-12 hours of self-study before taking the exam.

Doel

  • After having followed this training:
  • You understand the ITIL 4 service management framework and how this has grown with modern technologies and modern ways of working.
  • You are capable, after some extra study, to pass the ITIL exam.
  • You can use the ITIL 4 Foundation training as a way of helping you in your daily work and as preparation to the next modules and for your personal development.

Doelgroep

Professionals who contribute to the management, the organization and the optimization of the activities of the processes in an IT-service organization. The target group consists of operational employees. Team leaders, supervisors and managers who want to develop their IT Service Management skills to the newest insights. Also, this training is suited for those who are already familiar with previous versions of ITIL.

Voorkennis

Onderstaande voorkennis is vereist:

No specific knowledge required
Higher work- and thinking level
Knowledge of the basics of automation

Bijzonderheden

  • The course material will be provided through our online learning environment mijn.vijfhart.nl.
  • Hence the course material is digital we advise you to bring your own device for your convenience.
  • Besides the online learning environment you recieve the offcial Axelos book : ITIL Foundation, ITIL 4 edition.
Persoonlijk advies?

Onderwerpen

  • Introduction
    • IT service management in the modern world
    • About ITIL 4
    • The structure and benefits of the ITIL 4 framework
  • Key concepts of service management
    • Value and value co-creation
    • Organizations, service providers, service consumers, and other stakeholders
    • Products and services
    • Service relationships
    • Value: outcomes, costs, and risks
  • The four dimensions of service management
    • Organizations and people
    • Information and technology
    • Partners and suppliers
    • Value streams and processes
    • External factors
  • The ITIL service value system
    • Service value system overview
    • Opportunity, demand, and value
    • The ITIL guiding principles
    • Governance
    • Service value chain
    • Continual improvement
    • Practices
  • ITIL management practices
    • General management practices
    • Service management practices
    • Technical management practices

Planning & Prijs

Pageloader
Alle prijzen zijn excl. BTW.
Meer informatie over incompany of maatwerk
Cursus: ITIL®4 Foundation (English Course)

Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over de incompany- en maatwerkmogelijkheden van deze cursus.

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Wil je meer informatie ontvangen, een vrijblijvende offerte ontvangen of een brochure van deze cursus downloaden? Vul onderstaande gegevens in en je ontvangt de brochure of informatie binnen één werkdag.


Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

Ervaringen

ervaringen verzameld via Logo Springtest

Lucienne Groenendaal

Secretarieel medewerkster

"Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid."

9

Ariana Scheepers

"De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer."

10

Eric Pos

Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort

"Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan."

9
Betalen op later moment
Schrijf je eerst in en betaal later op rekening of met de Groeikaart.
8,3 gemiddeld op Springest
Meer dan 450 cursisten deelden hun ervaring.
Pageloader
De cursus is toegevoegd aan jouw favorieten.

Jouw favorieten kun je bekijken via je profiel (deze vind je in het menu bovenaan de website).

Kunnen wij je helpen?

Laat jouw telefoonnummer of e-mailadres achter en wij nemen binnen 24 uur contact met je op.


Cursus: ITIL®4 Foundation (English Course)


E-mailadres

Telefoonnummer

Opmerking of vraag


Meer weten

Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over deze cursus.


Cursus: ITIL®4 Foundation (English Course)

Wij helpen je graag

Geen tijd om ons gehele aanbod aan cursussen te bekijken? Of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag. Vul onderstaande vragen in en we nemen binnen 24 uur contact met je op.

ITIL®4 Foundation (English Course)







Onderwerpen
Actieve filters: Wis alle filters
Pageloader
PRIVACY VOORWAARDEN

Jouw persoonsgegevens worden opgenomen in onze beschermde database en worden niet aan derden verstrekt. Je stemt hiermee in dat wij jou van onze aanbiedingen op de hoogte houden. In al onze correspondentie zit een afmeldmogelijkheid