ITIL Service Lifecycle: Continual Service Improvement

ITIL Service Lifecycle: Continual Service Improvement (Partnercursus)

Deze cursus zal ingaan op de algemene concepten, processen, strategieen en methoden die in verband staan met de Continual Service Improvement (CSI) fase van de Service Lifecycle. In de cursus zal worden besproken hoe men de activiteiten en technieken binnen het CSI stadium kan managen. Op de details van elk ondersteunend proces zal verder niet worden ingegaan.
De cursus maakt gebruik van een boeiende, op case study-gebaseerde, aanpak voor het leren van de kerndisciplines van de ITIL “best practices”. Ook wordt er gezorgd dat u voldoende kennis en vaardigheden opdoet om te slagen voor het bijbehorende examen.

Doel

  • In deze cursus zal een cursist de volgende dingen leren:
  • Het belang van Service Management en het doel, de uitgangspunten en de principes van CSI.
  • De samenwerking tussen de CSI processen en de Service Lifecycle processen.
  • De subprocessen, activiteiten, methodes en functies die gebruikt worden in elk van de CSI processen.
  • De rollen en verantwoordelijkheden binnen CSI en de activiteiten en functies waarmee operational excellence kan worden bereikt.
  • Het bepalen van de CSI performance.
  • De technologie en implementatie-eisen die CSI processen ondersteunen.
  • De uitdagingen, kritische succes factoren en risico’s van CSI.

Doelgroep

IT-personeel op het gebied van operations, management en techniek, dat meer informatie nodig heeft over ITIL best practices.
Iedereen die verantwoordelijk is voor het managen, implementeren of consulten van ITIL processen binnen de, of in combinatie met, IT.

Voorkennis

ITIL Foundation certificatie (ILFN)
Minimaal twee jaar relevante werkervaring

Onderwerpen

  • 1. Introductie
  • 2. CSI principes
  • 3. CSI proces
  • 4. CSI methoden en technieken
  • 5. CSI organisatie
  • 6. CSI technologie
  • 7. Implementeren van CSI
  • 8. Kritische succes factoren en risico’s

Planning & Prijs

Ervaringen

ervaringen verzameld via Logo Springtest

Lucienne Groenendaal

Secretarieel medewerkster

"Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid."

9

Ariana Scheepers

"De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer."

10

Eric Pos

Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort

"Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan."

9
De cursus is toegevoegd aan jouw favorieten.

Jouw favorieten kun je bekijken via je profiel (deze vind je in het menu bovenaan de website).

Kunnen wij je helpen?

Laat jouw telefoonnummer of e-mailadres achter en wij nemen binnen 24 uur contact met je op.


Cursus: ITIL Service Lifecycle: Continual Service Improvement


    E-mailadres

    Telefoonnummer

    Opmerking of vraag


    Meer weten

    Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over deze cursus.


    Cursus: ITIL Service Lifecycle: Continual Service Improvement

      Wij helpen je graag

      Geen tijd om ons gehele aanbod aan cursussen te bekijken? Of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag. Vul onderstaande vragen in en we nemen binnen 24 uur contact met je op.

      ITIL Service Lifecycle: Continual Service Improvement







        Onderwerpen
        Actieve filters: Wis alle filters
        Pageloader
        PRIVACY VOORWAARDEN

        Jouw persoonsgegevens worden opgenomen in onze beschermde database en worden niet aan derden verstrekt. Je stemt hiermee in dat wij jou van onze aanbiedingen op de hoogte houden. In al onze correspondentie zit een afmeldmogelijkheid