ITIL® Foundation

Wist je dat….

…wij ook cursussen incompany of als maatwerk kunnen verzorgen. Wil je meerdere medewerkers binnen jouw organisatie opleiden? Vraag hier een vrijblijvende offerte aan.

Algemeen

ITIL is dé standaard als het gaat om IT Service Management. ITIL beschrijft de actuele inzichten binnen IT Service Management en is een methode voor het inrichten van processen op dit gebied. De methode is gebaseerd op een reeks ‘best practices’.

ITIL® Foundation is de basis certificering en bedoeld voor IT-professionals en overige medewerkers die meer van IT Service Management willen weten.

Tijdens de cursus maak je kennis met de basisbegrippen en processen uit de IT Infrastructure Library. Deze cursus brengt je daarnaast de elementaire principes bij van de beheermethode ITIL 2011. Deze nieuwste versie van ITIL beschrijft de actuele inzichten binnen IT Service Management.
De ITIL foundation cursus bereidt je voor op het ITIL Foundation examen. Het ITIL Foundation examen is niet inbegrepen bij deze training. Indien je naast deze training ook het examen wilt afleggen bieden wij je de mogelijkheid ook het ITIL Foundation examen te boeken.

Na de training adviseren wij nog ongeveer 12 uur zelfstudie voordat je op gaat voor het examen.

Doelgroep

Professionals die bijdragen aan het beheer, de organisatie en de optimalisatie van de activiteiten van de processen in een IT serviceorganisatie. De doelgroep bestaat uit operationele medewerkers, teamleiders, supervisors en managers die hun IT Service Management vaardigheden naar de nieuwste inzichten willen ontwikkelen.

Voorkennis

Onderstaande voorkennis is vereist:

Geen specifieke vooropleiding benodigd
HBO werk- en denkniveau
Basiskennis automatisering

Bijzonderheden

Bij de training ontvang je toegang tot onze electronische leeromgeving mijn.vijfhart.nl. Hier vind je al het benodigde cursusmateriaal.
Persoonlijk advies?

Onderwerpen

  • ITIL is gebaseerd op de levenscyclus van een service. In die fase van volwassenheid zitten nog maar enkele organisaties. In deze training komen ook de aspecten aan bod die bij ITIL horen.
    • De achtergrond van ICT Service Management
    • Opbouw van ITIL
    • Begrippen binnen ITIL
    • Procesmatig werken
    • Doelstellingen van de ITIL Service Management processen
    • Activiteiten van een ITIL Service Management proces
    • Relaties van de ITIL Service Management processen onderling
  • De doelstellingen en activiteiten van de verschillende stadia binnen de IT Service Life Cycle zoals daar zijn:
    • Service Strategies
    • Service Design
    • Service Transition
    • Service Operation en
    • Continual Service Improvement
  • Voorbereiden op het ITIL Foundation examen.
  • ITIL® is a Registered Trade Mark of AXELOS Limited. ITIL wordt aangeboden als affiliate van de ATO – GoodSense

Planning & Prijs

Loading...
Alle prijzen zijn excl. BTW.
Meer informatie over incompany of maatwerk
Cursus: ITIL® Foundation

Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over de incompany- en maatwerkmogelijkheden van deze cursus.

E-mailadres

Telefoonnummer

Opmerking of vraag


Wil je meer informatie ontvangen, een vrijblijvende offerte ontvangen of een brochure van deze cursus downloaden? Vul onderstaande gegevens in en je ontvangt de brochure of informatie binnen één werkdag.


Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

Akkoord met opvolging en privacyvoorwaardenIk ga akkoord met de privacy voorwaarden

Ervaringen

ervaringen verzameld via

Lucienne Groenendaal

Secretarieel medewerkster

"Training was prima, goede tips gekregen met af en toe een grap en grol. Locatie was prima, goed verzogd vwb koffie/thee, fruit en koekje. Mensen ook zeer vriendelijk. Lunch was perfect en zeer uitgebreid."

9

Ariana Scheepers

"De cursus was goed, en de verzorging ook!Ik heb er veel van opgestoken! De lokatie in Nieuwegein is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus dat is prettig. Tot een volgenden keer."

10

Eric Pos

Procesbeheerder bij Gemeente Amersfoort

"Ik vond de training erg leerzaam. De inhoud was van een hoog niveau en de docent was goed thuis in de materie. Ik stel het vooral op prijs dat er diep op de concepten werd ingegaan."

9
Betalen op later moment
Schrijf je eerst in en betaal later op rekening of met de Groeikaart.
8,3 gemiddeld op Springest
Meer dan 450 cursisten deelden hun ervaring.
Loading...
De cursus is toegevoegd aan jouw favorieten.

Jouw favorieten kun je bekijken via je profiel (deze vind je in het menu bovenaan de website).

Kunnen wij je helpen?

Laat jouw telefoonnummer of e-mailadres achter en wij nemen binnen 24 uur contact met je op.


Cursus: ITIL® Foundation


E-mailadres

Telefoonnummer

Opmerking of vraag


Meer weten

Vul onderstaand formulier in en je ontvangt meer informatie over deze cursus.


Cursus: ITIL® Foundation

Wij helpen je graag

Geen tijd om ons gehele aanbod aan cursussen te bekijken? Of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag. Vul onderstaande vragen in en we nemen binnen 24 uur contact met je op.

ITIL® Foundation


E-mailadres

Telefoonnummer

Opmerking of vraag

Onderwerpen
Actieve filters: Wis alle filters
Loading...
PRIVACY VOORWAARDEN

Jouw persoonsgegevens worden opgenomen in onze beschermde database en worden niet aan derden verstrekt. Je stemt hiermee in dat wij jou van onze aanbiedingen op de hoogte houden. In al onze correspondentie zit een afmeldmogelijkheid